Sıkça Sorulan Sorular

 

1. ADSL Nedir?
ADSL (Asimetrik Sayısal Abone Hattı) Asymmetric Digital Subscriber Line Standart bakır telefon telleri üzerinden daha fazla verinin transfer edilmesine imkan vermek için geliştirilmiştir. Asimetrik kelimesi, veri alım (download) ve veri gönderim (upload) hızlarının birbirinden farklı olduğunu göstermektedir. Bu teknoloji, data ve ses şebekelerini aynı anda kullanmamıza olanak sağlar.

2. ADSL Nasıl Çalışır?
Telefon abonesinin kullanmakta olduğu telefon hattının bir ucu telefon hizmetinin verilmekte olduğu Telekom santrallerine bağlı bulunmaktadır. Bir abonenin ADSL hizmeti alabilmesi için, öncelikle hattının bağlı bulunduğu Telekom santralinde uygun cihazların kurulu olması gerekmektedir.

3. ADSL'in avantajları nelerdir?
Yüksek Hızda İnternet Erişimi: ADSL, internet kullanıcısına minimum 1024/256Kbps, maksimum 16384 / 1024 Kbps arasındaki mevcut tarifelerde alternatif hız seçenekleri sunar. Veri, ses ve görüntünün aynı anda iletimi için altyapı sağlar.

4. Hız alternatiflerim neler?
2 Mbps, 4 Mbps, 8 Mbps ve 16 Mbps

5. Geniş bant nedir?
Yüksek hızda veri transferi teknolojisi olarak kısaca tanımlayabileceğimiz genişbant, XDSL, Kablo ve Uydu teknolojileri gibi farklı teknik ve uygulamalarla karşımıza çıkmaktadır. Türkiye standartlarında 128Kbps üzerindeki hızlarda iletişim genişbant olarak adlandırılır.

6. ADSL için ek bir telefon numarasına ihtiyacım var mı?
Hayır, ek bir telefon numarasına gerek yoktur.

7. ADSL hizmeti alabilir miyim?
Turkcell Superonline ADSL hizmeti alabilmeniz için öncelikle bölgenizde ADSL hizmeti olup olmadığına bakmanız gerekmektedir.

8. Bölgemde ADSL hizmeti yok, ne yapabilirim?
Turkcell Superonline ADSL için abonelik formunu doldurabilirsiniz. Abonelik formu, bölgenizde ADSL hizmeti verildiğinde öncelik kazanmanızı sağlayacaktır.

9. Turkcell Superonline ADSL hizmetine nasıl abone olurum?
Turkcell Superonline ADSL hizmetine başvurmak için 0850 228 73 73 Nova Bilişim Müşteri Hizmetleri’ni arayabilir,

10. ADSL hizmetinde sorun olduğu zaman ne yapmalıyım?
7 / 24, 0850 222 0 222 Turkcell Superonline Müşteri Hizmetleri’nden destek alabilirsiniz.

11. Bu hizmeti almaya başladığımda kullanmakta olduğum numara değişecek mi?
Hayır. Telefon numaranızda herhangi bir değişiklik olmayacaktır.

12. Kimler Turkcell Superonline ADSL abonesi olabilir?
Santrallinde ADSL servisi verilen tüm Kurumsal/Bireysel sabit hat kullanıcıları Turkcell Superonline ADSL hizmetinden faydalanabilir.

13. Turkcell Superonline ADSL abonesi olabilmek için hangi evraklar gerekli?

Bireysel Abonelik İçin:
Turkcell Superonline Abonelik Sözleşmesi , ADSL Abone Başvuru Formu, imza sahibinin nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi (Nüfus cüzdanının temin edilemediği durumlarda ehliyet ya da pasaportla da başvurulabilir), TC kimlik numarası, imza sahibinin telefon hattına ait fatura adresine yollanmış ve ödenmiş son fatura, vekaletname (başvuranın hat sahibi olmadığı durumlarda) gereklidir.

Kurumsal Abonelik İçin:
Turkcell Superonline Abonelik Sözleşmesi , ADSL Abone Başvuru Formu ,şirket faaliyet belgesi, KDV tahakkuk fişi, şirket imza sirküleri, kimlik fotokopisi, telefon hattına ait ödenmiş son fatura, vekaletname (şirket yetkilisi dışında başvuru yapıldığı durumlarda) gereklidir.

14. Turkcell Superonline ADSL'ye üyeyim, sonradan ses hizmetinden nasıl faydalanabilirim?
Turkcell Superonline ADSL aboneliğinizle birlikte statik IP tanımlanmasını istediğiniz taktirde, uluslararası, şehirler arası ve cep telefonu görüşmelerinizi Turkcell Superonline ADSL üzerinden daha ekonomik gerçekleştirirsiniz.

15. Yerel öperatöre ait hattımın bulunduğu santralin ADSL hizmetini destekliyor olması gerekli mi?
Evet. Hattınızın bulunduğu santralin ADSL hizmeti destekliyor olması gerekmektedir. Numaranızı bizimle paylaştığınız taktirde kontrolünü gerçekleştirebiliriz.

16. Telefonuma herhangi bir cihaz takılacak mı?
Evet. Telefon hattınız bir splitter'a bağlanıp, bir ucu telefonunuza diğer ucu da ADSL modeminize bağlanacaktır. ADSL üzerinden ses iletimi gerçekleştirebilmek için mevcut telefonunuz, ADSL modem ve splitter'dan başka herhangi bir cihaz kullanmaya gerek yoktur.

17. Turkcell Superonline ADSL abonesi olduktan ne kadar sonra ADSL hizmetinden faydalanabilirim?
Yerleşik operatörde aboneliğiniz hemen aktive edildiği taktirde kurulumla birlikte 3 gün içinde hizmetten faydalanabilirsiniz. Fakat bu süre yerleşik operatör hattınızın bağlı bulunduğu santrale göre değişiklik göstermektedir. Santralinize göre yerleşik operatörde işlemin uzun zaman alması hizmet süzerinizi en fazla 7 güne çıkarabilmektedir.

18. Yerleşik operatörde hattı üzerime kayıtlı değil. Yine de Turkcell Superonline ADSL abonesi olabilir miyim?
Yerleşik operatör, ADSL aboneliğini yasal abone ya da noter kanalıyla vekil kıldığı kişi üzerinden işlem yapmaktadır. Yasal abonenin size vermiş olduğu böyle bir vekaletname mevcut ise Turkcell Superonline ADSL abonesi olabilirsiniz.

19. Taşındım. Turkcell Superonline ADSL hizmetini yeni adresime nasıl nakil yapabilirim?
Taşınmış olduğunuz bölgenin ADSL hizmetini destekleyip desteklemediğini tespit ettikten sonra Müşteri Hizmetleri’mizden Turkcell Superonline ADSL hizmeti için nakil talep edebilirsiniz.

ADSL hizmetini destekleyip desteklemediğini Turkcell Superonline.net web sitesinden yada 0850 222 0 222 numaralı telefonu arayarak Müşteri Hizmetleri’nden öğrenebilirsiniz.

20. Turkcell Superonline ADSL servisini aldıktan sonra hız ve kota değişikliği yapabilir miyim?
Evet. Kota veya hız değişikliği talebiyle Müşteri Hizmetleri’mize başvurduğunuz taktirde en kısa sürede talebiniz gerçekleşecektir.

 

Destek
Paylaşım Seçenekleri